ندا هوشمند ابرقویی

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_2620.jpeg ابرکوه سرپرستی یزد فردا:ندا هوشمند ابرقویی  :هر سال این موقع ها که میشود،حوالی آزادی خرمشهر،روزی چند مرتبه میتوانی چهره اش را درشبکه های مختلف ببینی واگر اهل مطبوعات و اینترنت هم باشی آنجا هم گاهی چهر ه اش را قاب میگیرند .

چهره ای باموهای پر پشت و مشکی،چهره ای که نجابت از آن می بارد ،دقت کرده اید ،به دوربین نگاه نمی کند،انگاری دوربین زن نامحرمیست که اگر نگاهش کند شیطان زیر جلدش میرود.

هرسال سوم خرداد که می خواهد بیاید همه جا آهنگ نبودنش را سر میدهند که چرا بی تو خرمشهر آزاد گشت

مویه هایی که از نبودن مَمَد سر میدهند ،مویه هایی از جنس خواهرانیست که برادر از دست داده اند .

هرسال این موقع ها که می شود عطر نام محمد جهان آرا و به قول همشهریانش مَمَد ،تمام شهر ها را پر میکند و همه جا می شود خرمشهر ، حتی شاید آن سوتَرها،آن جایی که روزی کمر بسته بودند به کشتن مَمَدهایمان.

مرد نجیب سال های دور ،رستم بی همتای جنگ هشت ساله ،سنگ صبور آب و باد و خاک خرمشهر،ممد جهان آرا.

ممد که در خرمشهر بود انگار همه دلشان قرص بود وآرام، وقتی رفت کمر خرمشهر شکست، هرچند آزاد شد اما هنوز هم که هنوز است قد راست نکرده و بر مزار ممد به تعظیم ایستاده.

ممد تنها نبود این را همه می دانیم ،میدانیم که ممدها آمدند ورفتند تا خرمشهر آزاد شود اما ممد از آن دسته مردها بود که از همان اول ِاول مرد جنگ بود ،ستون بود برای خرمشهر ،حرفش حجت بود و مردم امیدشان  بعد خدا ممد بود ،ممد جهان آرا  گویی جهانشان را گلستان می کرد.

هرسال وقتی ممد نبودی را می گذارند، دلمان غریبی می کند و بهانه می گیرد.انگار در یادمان بوی نخل سوخته ،بوی جیغ کودکان سرگشته،بوی نفت،بوی چاه هایی که از آن آتش بلند می شود ،بوی نا مردی هایی که شاید اگرنبود امروز ممد بود،بوی خاطرات تلخ جنگ می پیچد ومشام یادمان را به گریه وا میدارد .

راستی این چه حکمتیست که کودکان نسل امروز که جنگ را فقط خاطره ای میدانند از زبان دیگران، باز هم با شنیدن ممد نبودیمان،حس عاشقی و شیفتگی میکنند نسبت به جوانمردخرمشهر. .

حالا که دیگرممدنیست ،حالا که رفته است، حالا که افسوس بردلمان گذاشته و حسرت نداشتنش را می کشیم ، حالا که دیگر جهان آرا نیست تا قصه شبهای جنگ را با اومرور کنیم حالا که جنگ سالهاست تمام شده ،حالا چه باید کرد؟؟؟؟؟؟

ممد نبودي ببيني شهر آزاد گشته

خون يارا نت پر ثمر گشته

ممد نبودي ببيني شهر آزاد گشته

خون يارا نت پر ثمر گشته

آه و واويــــلا... كو جهان آرا

نور دوچشمان تر ما

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا